Au fost desemnați constructorii Autostrăzii A0

Autostrada de centură A0 din Sudul Capitalei începe să capete contur, însă doar pe hârtie. Deocamdată doar au fost desemnate firmele care vor construi loturile de autostradă. Urmează posibilele contestații, iar, din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor, proiectul ar trebui să dureze maxim patru ani.

Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Artera Proiect SRL va proiecta şi construi Lotul 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti, valoarea contractului, ce va fi semnat după soluţionarea tuturor contestaţiilor, fiind de peste 882 milioane de lei, fără TVA, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

În data de 26 aprilie a fost finalizat procesul de evaluare pentru ofertele depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea şi execuţia Lotului 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti, lot format din sectorul 1 ce are o lungime de peste 15 km şi sectorul 2 cu o lungime de 2,5 km. Sectorul 1 este cuprins între km 85+300 Şi km 100+765 aferent Centurii Sud, iar sectorul 2 este cuprins între km 0+000 Şi Km 2+500, aferent Centurii Nord. Ofertantul desemnat câştigător este Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Artera Proiect SRL, cu preţul de 882.363.613,61 lei, fără TVA, şi cu un punctaj total de 96,28 puncte, din care 58,03 puncte pentru componenta financiară şi 38,25 puncte pentru componenta tehnică. Adresele de comunicare a rezultatului procedurii au fost transmise către toţi ofertanţii.

Potrivit CNAIR, contractul de achiziţie publică pentru Lotul 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti va putea fi semnat după soluţionarea tuturor contestaţiilor sau plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire a acestui lot.

De cealaltă parte, Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret din Turcia este ofertantul cântigător al contractului de proiectare şi de execuţie a lotului 1 al Autostrăzii de Centură Bucureşti, care va avea o lungime de aproape 17 km (Sectorul 1, Km 52+070 – Km 52+770, aferent Centurii Nord şi Sectorul 2, Km 52+770 – Km 69+000, aferent Centurii Sud).

Valoarea contractului este 830.679.662,15 lei, fără TVA, punctajul realizat fiind de 98,25 puncte, din care 60 puncte pentru componenta financiară şi 38,25 puncte pentru componenta tehnică.

Autostradă de jumătate de miliard de euro

Cele trei loturi ale Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului Bucureşti vor avea o lungime însumată de aproximativ 52 de km şi, după ce vor fi finalizate, vor face legătura între A1 şi A2.

În valoare de aproximativ 580 de milioane de euro, întregul proiect va permite descongestionarea circulaţiei în zona de Sud a Bucureştiului şi va asigura traficul rutier de tranzit pe segmentul românesc al Coridorul 4 Paneuropean.

Proiectarea fiecărui lot al acestui Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului Bucureşti va dura 12 luni, iar execuţia 30 de luni, după atribuirea contractelor.

Acest proiect, similar soluţiilor aplicate în zona marilor metropole europene, face parte din Master Planul General de Transport şi urmează să fie finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

Contractul pentru construirea Autostrăzii de Centură (A0) Sud a Capitalei include cinci noduri rutiere, la intersecţiile A0 cu A1 (Bucureşti – Piteşti), A2 (Bucureşti – Constanţa), DN4 (Bucureşti – Olteniţa), DN5 (Bucureşti – Giurgiu) şi DN6 (Bucureşti – Alexandria).

De asemenea, A0 Sud va avea 36 de poduri şi pasaje şi patru parcări de scurtă durată, conform indicatorilor tehnico-economici ai proiectului. Studiul de fezabilitate pentru Autostrada A0 Centura Bucureşti a fost realizat de către IPTANA.

 

Noul Inel de Centură a Capitalei – Ringul 0

Noul Inel de Centură a Capitalei (Ringul 0), care include Autostrada A0 Sud, va fi similar proiectelor destinate fluidizării circulaţiei în zona metropolelor europene. Acest proiect, diferit de Centura existenta a Capitalei, face parte din Master Planul General de Transport şi urmează să fie finanţat prin POIM 2014-2020.

Cât privește partea de Nord a acestui proiect, CNAIR a precizat că Sectorul Centură Nord este în curs de pregătire a documentelor necesare procedurii de achiziţie publică, pentru lucrări de Proiectare şi Execuţie.

„Autostrada de Centură din zona de Nord a Capitalei are o importanță mai mare decât secțiunea de Sud. Prin zona de Nord se pot interconecta cele trei autostrăzi – către Pitești, Ploiești și către Constanța,  precum și DN 1 și E85 care generează valori de trafic record indiferent de oră. De asemenea, va asigura o bună legătură și cu Aeroportul Internațional “Henri Coandă” din Otopeni. Mai mult, zona de Nord a Bucureștiului reprezintă un centru de afaceri cu greutate pentru economia națională, fie că vorbim de industrie, comerț sau servicii. Pe actuala Centură de Nord, deși extinsă în mare parte la patru benzi, sunt în continuare multe intersecții la nivel, inclusiv sensuri giratorii care creează ambuteiaje și scad viteza medie de deplasare considerabil. Din punctul nostru de vedere, secțiunea de Nord a viitoarei autostrăzi de centură ar trebui să aibă o prioritate mai mare, cu atât mai mult că pe zona de Sud vor fi demarate în curând lucrările de modernizare a actualei Centuri a Bucureștiului. Proiectul din zona de Sud este binevenit, dar considerăm că prioritizarea trebuie să fie alta”, declara presei centrale Paul Dorneanu, președintele Asociației „Construim România”.

Lucrările la Pasajul Berceni, blocate de o contestație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătorul pentru proiectarea și construcția Pasajului de la Berceni.

Asocierea dintre SC TRAMECO SA, VAHOSTAV -SK, a.s., CONSTRUCTII ERBASU SA si GRAFIC TENDS S.R.L va proiecta și construi Pasajul Berceni pentru o valoare totala de 146.009.912 lei fără T.V.A. Durata contractului este de 6 luni (proiectare) la care se adauga 24 luni pentru execuţie. Termenele „curg” de la data semnării contractului, în funcție de soluționarea eventualelor contestații.

 

Astfel, o singură contestație a fost depusă împotriva modului de desemnare a câștigătorului licitației pentru proiectarea și construirea Pasajului Berceni. Ofertantul DIMAR SRL & EUROPEA 92 Ternana Calcio S.p.A. a contestat modul în care CNAIR a ales oferta depusă de Asocierea TRAMECO SA – VAHOSTAV SK – CONSTRUCTII ERBASU SA – GRAFIC TENDS SRL. Semnarea contractului se poate face doar după judecarea contestației la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor.

Amenajarea acestui nod rutier implică un sens giratoriu suspendat, care va fluidiza toate fluxurile de trafic, inclusiv traficul feroviar din zonă. Traseul amenajării nodului rutier începe la km 33+190 și se termină la km 35+600 pe centura existentă, incluzând și amenajarea sensului giratoriu de la km 35+450.

În ce privește desfășurarea investiției pe DJ 401, amenajarea nodului rutier se face pe o lungime de aproximativ 600 m care se termină cu un sens giratoriu (pe direcția București) și pe încă aproximativ 650 m care se termina cu un sens giratoriu (pe direcția Berceni).

Ofertele pentru Lotul 1 (proiectarea și execuția Pasajului Oltenița) ale acestui proiect se află în faza finală de evaluare, urmând ca în scurt timp să fie anunțat câstigătorul licitației.